مدیریت عصبانیت عبارت از فرآیندی می باشد که بوسیله آن فرد یاد می گیرد که به چه نحوی عوامل استرس زا را شناسایی کند.
اقدامات ضروری را بری حفظ آرامش خود انجام دهد و این وضعیت ها را با استفاده از روش های مثبت و سازنده، تحت کنترل خود در بیاورد.
هدف از مدیریت عصبانیت، کمک به فرد برای کاهش دادن احساسات تهییج شده و تحرک های فیزیولوژیکی می باشد که در اغلب عصبانیت ها ایجاد می شود.
به طور کلی، دور ماندن از افراد، اشیاء و مجموعه هایی که منجر به تحریک عصبانیت می شوند، یک امر گریزناپذیر می باشد، ولی شخص می تواند یاد بگیرد که به چه نحوی واکنش های و جواب های خود را به نحوی کنترل کند که مطابق با ارزش های جامعه باشد.
حمایت یک فرد متخصص سلامت روانی می تواند در این فرآیند مفید و کمک کننده باشد.
- پیدا کردن ریشه های عصبانیت
- توسعه مدیریت عصبانیت
- مدیریت عصبانیت به چه نحوی کار می کند؟
- مدیریت عصبانیت بر اساس دستور دادگاه
- چه کسانی ارائه دهنده مدیریت عصبانیت می باشد؟
- چه کسانی می توانند از مدیریت عصبانیت منتفع شوند؟
- محدودیت های مربوط به مدیریت عصبانیت
پیدا کردن ریشه های عصبانیت
افراد عصابی می توانند مرتکب اعمال مختلفی شوند. این اتفاقات می تواند شامل موارد زیر باشد:
- اتفاقات درونی از قبیل شکست ها، بی انصافی ها و نا امیدی دریافت شده
- اتفاقات خارجی از قبیل از دست دادن دارایی یا مزیت، اذیت و حقارت